Autor textu: Archív
11.01.2013

Je veľa vecí, ktoré hýbu virtuálnym svetom, ale my o nich nemáme páru

Nemali by sme sa báť niekoho, kto je šikovnejší v niečom, čomu sami nerozumieme.

Bratislava 11. januára (TASR)

Do školy som mal robiť projekt z virtuálnej reality. Dostal som ho asi preto, lebo veľa pracujem na počítači. Programujem, hrám sa, natáčam videá na youtub.

Mal som si pozrieť video z BBC na youtub a z neho opísať najnovšie novinky virtuálnej reality.

Myslel som si, že viem o virtuálnej realite dosť. No chyba lávky. Asi nie. Dostal som sa ku sociálnym okuliarom patentovaným od Apple. Alebo najmodernejšiemu robotovi Asimovi. Teda k veciam, ktoré hýbu virtuálnym svetom, ale my o nich nemáme ani páru.

Asimo je veľmi zaujímavý robot. Vyzerá ako maličký chlapček, ale predsa vie robiť veci ako dospelý. Vôbec sa nečudujem, že ľudia čo denne bojujú v realite s meziľudskými vzťahmi sa uchyľujú ku kamarátstvu s ním. Začnú snívať o Asimovi ako najlepšom kamarátovi, ktorého doteraz nestretli.

Asima si totiž dokážete prispôsobiť na svoj ideál priateľa.

A tak som nakoniec úplne zmenil môj projekt. Rozvinul som hlavne iba okrajovo spomínanú tému utiekania sa zo sveta reality do sveta ideálov - virtuálnej reality.

Prečo ľudia začnú utekať pred životom do hier a počítačov?

Asi preto, že v živote majú problémy, ktoré sa nedajú riešiť, alebo nevedia ako. Problém vidia a ich blízke okolie nie. Častokrát sa stáva, že človek je v živote nesmelý a bojí sa všetkého čo sa hýbe. V hre je najudatnejší a bojuje s rôznymi príšerami, alebo stavia v kreatívnej hre tie najatraktívnejšie stavby. Čo by ste robili ako spolužiak takéhoto človeka? Väčšina ľudí začne toho človeka odsudzovať. Skôr by sme však mali odsudzovať nás - nie jeho. On za to nemôže, že ho nemajú radi. Alebo nadobudol ten pocit pre naše správanie sa k nemu. Preto začal hrať a unikať. Podľa mňa môžu za to tí ostatní. Robia si z neho nejapné žarty. Neveria, že robí to, čo tvrdí, lebo sami to nedokážu. Takto veľmi mu ubližujú.

Myslím si, že by sme takému človeku mali pomôcť. Zobrať ho von. Porozprávať sa a vziať ho medzi seba do reálnej komunity. Nemali by sme sa báť niekoho, kto je šikovnejší v niečom, čomu sami nerozumieme. A práve preto ho obviňovať z klamstva.

Ľudia majú viac typov "gemblenia".

Sú ľudia ako ja. Snažia sa dostať virtuálnu realitu do reálneho sveta. Robíme to tým, že sa rozprávame o hre, natáčame videá s návodmi, ako sme čo-to v hre dosiahli a pod. Stávame sa akýmisi menšími "celebritami" v tomto priemysle. Druhý typ je človek, čo musí mať každú najnovšiu hru, najnovšiu verziu, nevie sa od nej odtrhnúť ... Teraz nedávno sa začali rozvíjať hry na mobilne telefony alebo smartfóny. Po tomto mojom príbehu sa už nečudujem, prečo v škole chcú mobilne telefóny zakázať. Robia to preto, aby z nás boli dobrí ľudia a nie starí ujkovia sediaci za výherným automatom.

Ľudovít M. Bodlák, ZŠ Dubová , Bratislava

Testovanie 15-ročných žiakov krajín OECD - PISA: V čitateľskej gramotnosti stále za priemerom OECD zaostávame, zastavil sa však dlhodobý prepad

December 2019

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
-
-
-
-
-
-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
-
-
-
-
-

Prehľad udalostí:

· Svetový deň pôdy
· Medzinárodný deň dobrovoľníkov v ekonomickom a sociálnom rozvoji
Napíšte nám skolske@tasr.sk alebo volajte +421 / 2 / 59 210 308