Autor textu: TASR
31.12.2021

KDH oceňuje podporu riaditeľov škôl počas pandémie, PS snahu dostať deti do škôl

Šmilňák z KDH poznamenal, že tón a spôsob komunikácie ministra bol v roku 2021 pozitívny a otvorený.

Na archívnej snímke minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS). FOTO TASR - Jaroslav Novák

Bratislava 30. decembra (TASR) - Pracovníci ministerstva školstva poskytovali v roku 2021 riaditeľom škôl rady a podporu aj prostredníctvom sociálnych sietí a riaditelia škôl si cez tieto kanály mohli posúvať informácie, skúsenosti i dokumenty. Uviedol to pre TASR odborník na základné a stredné školy a člen predsedníctva mimoparlamentného KDH Martin Šmilňák v hodnotení roka 2021 v oblasti školstva. Pedagóg z mimoparlamentného Progresívneho Slovenska (PS) Miroslav Kocúr oceňuje nasadenie ministra školstva dostať deti z dištančného vzdelávania opäť do škôl napríklad prostredníctvom samotestovania.
      
"Financovanie škôl a školských zariadení v regionálnom školstve sa zjednotí do pôsobnosti ministerstva školstva. Vyplýva to z novely zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve z dielne rezortu školstva," priblížil ako pozitíva roku 2021 pre TASR Kocúr. Pedagóg poukázal tiež na to, že ministerstvo školstva ohlásilo aj kľúčové reformy, ktoré skokovo posunú školstvo do 21. storočia. "Prísľubom sú tri novely zákonov. Bude možné zmeniť obsah vzdelávania, výrazne digitalizovať školstvo, podporiť inkluzívne vzdelávanie či skvalitniť vzdelávanie učiteľov," dodal.
      
Šmilňák z KDH poznamenal, že tón a spôsob komunikácie ministra bol v roku 2021 pozitívny a otvorený. "Žiaden minister školstva nebol v minulosti v takom intenzívnom kontakte so školami a ich zriaďovateľmi," povedal Šmilňák. Vo vzťahu k neštátnym zriaďovateľom vyzdvihol novelu zákona o štátnej správe a školskej samospráve, ktorá "konečne reálne zrovnoprávnila neštátnych zriaďovateľov školských zariadení aj vo finančnej oblasti."
      
"V riadiacej oblasti bolo dobrým krokom sústredenie vzdelávacích inštitúcií do riadiacej kompetencie ministerstva školstva a ukončenie nezmyselného stavu, počas ktorého patrila časť škôl do kompetencie ministerstva vnútra," povedal Šmilňák. Ako dodal, minister hľadal a čiastočne našiel dodatočné zdroje na financovanie osobných a prevádzkových nákladov v regionálnom školstve. "Bolo to však nesystémové a budúcnosť ostáva neistá," uzavrel.
      
Odborník na vysoké školstvo a člen predsedníctva KDH Marek Šmid pre TASR povedal, že hlavnou témou vysokého školstva v roku 2021 bolo a na budúci rok stále zostáva prijatie návrhu zákona o vysokých školách. "Ide o pokračujúcu reformu vysokého školstva, ktorá je nevyhnutná a tiež viazaná na získanie veľkej sumy (900 miliónov eur) financií z európskeho plánu obnovy," dodal Šmid.

Marec 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
-
-
-
-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
-
-
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]