Autor textu: TASR
25.10.2022

Odborník: Prevencia šikany je pri žiakoch zameraná aj na vnímanie agresora a obete 

Odborník poukázal, že šikana môže mať rôzne formy, či už fyzické, psychické, bezprostredné, virtuálne, priame alebo nepriame. 

Ilustračná snímka. FOTO TASR

Bratislava 25. októbra (TASR) - Pri žiakoch je prevencia šikany zameraná aj na vnímanie a rozlišovanie toho, kto je agresor a obeť. Pre TASR to v súvislosti s problematikou šikany uviedol odborník na jej prevenciu Peter Lengyel. 

      "V zásade ide o to, aby deti vedeli existovať tak, že neubližujú iným a v prípade, že to vidia alebo cítia, aby vedeli zakročiť," vysvetlil Lengyel. V rámci prevencie by mali deti vnímať, aké správanie môže mať znaky šikanovania a v akom prípade sú aj ony súčasťou šikany, či už v pozícii agresora, obete alebo účastníka. 

      Odborník poukázal, že šikana môže mať rôzne formy, či už fyzické, psychické, bezprostredné, virtuálne, priame alebo nepriame. "Môžeme si to ilustrovať na vyčleňovaní. Vyčleňovať môžu deti tak, že vždy spolužiaka odstrčia. To je priame. Vyčleňovať ho môžu aj zo skupiny na sociálnej sieti. Vtedy je to kyberšikana," priblížil Lengyel.

      Ako ďalší príklad šikany opísal situáciu, keď spolužiačka nahovorí inú spolužiačku, aby sa nebavila s treťou spolužiačkou. Vtedy ide podľa Lengyela o nepriamu šikanu. "Môže byť iná situácia, že žiaka vyčlenia a zbijú ho, lebo aj tak 'dolieza'. To už je fyzické. Máme jeden jav, ktorý je stále o tom istom, len vždy vyzerá inak," upozornil odborník. 

Apríl 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]