Autor textu: Školské.sk
19.08.2019

Juraj Hipš: Chceme, aby škola deti bavila

Sú učitelia, ktorí ukazujú, že sa to dá.

Foto: jurajhips.sk 

Zvolen 19.08.2019 (Skolske.sk)

Len 7% žiakov na druhom stupni má dnes vnútornú motiváciu sa učiť. Chuť venovať sa štúdiu, objavovať a učiť,  pritom vo veľkej miere závisí od učiteľa. Juraj Hipš, odborník na školstvo SPOLU – občianska demokracia dnes vo Zvolene  na námestí verejnosti ukázal, ako by mohlo vyzerať vyučovanie, ktoré chce dosiahnuť svojou reformou školstva. Predstavil aj dvojicu učiteľov, ktorých hodiny sú plné inovácií, pokusov, či interaktívnych prvkov už dnes. 

Podľa Juraja Hipša máme na Slovensku veľa šikovných a výnimočných pedagógov oddaných svojim žiakom a svojej profesii. Pre presadenie zmien vo vyučovaní považuje za nevyhnutné zviditeľňovať a podporovať snahu a úsilie takýchto pedagógov. 


Nie je žiadnym tajomstvom, že slovenské školstvo na tom nie je dobre. Na negatívne správy, prepady v rebríčkoch aj medzinárodných meraniach sme si zvykli. O to dôležitejšie je ukazovať učiteľky a učiteľov, ktorí sa na to nevykašľali a robia všetko, čo je v ich silách, aby vzdelávanie detí na Slovensku zlepšili.

Uviedol na zvolenskom podujatí Juraj Hipš. 

Juraj Hipš si uvedomuje dôležitosť učiteľov a preto v politickom programe pre školstvo strany SPOLU (https://stranaspolu.sk/admin/public/docs/spolu_program_skolstvo.pdf ) uvádza: “Len vynikajúci učitelia tvoria vynikajúce školy. Vynikajúci učitelia s víziou, ktorí pripravujú deti na reálny život a zvládanie najrôznejších výziev v 21. storočí sú presne tým, čo naše školstvo najviac potrebuje. Nie sú to ani tablety, ani krajší nábytok, ale učitelia, ktorí dostávajú systematickú metodickú podporu, adekvátne finančné ohodnotenie a uznanie za ich dôležitú prácu.”

Vo Zvolene Juraj Hipš verejnosti predstavil učiteľov, ktorí prácu na lepšom školstve nevzdali a vo vyučovaní používajú inovatívne metódy. Patril k nim aj Miroslav Kseňák, ktorý predviedol ukážkovú hodinu telocviku s loptovou hrou kin-ball. Okrem pohybových zručností rozvíja najmä tímovú spoluprácu. 

Miroslav Kseňák zo Základnej školy s materskou školou v Pliešovciach spomína na zavádzanie hry na svojej škole: ,,Nikdy nesúď deň pred večerom. Keď sa veci neposúvali dopredu, myslel som si, že sa ani neposunú, pretože to deti nezaujíma. Opak bola pravda. Veľakrát som mal pocit, že učiteľ ako samostatná entita nemôže meniť veci v rámci zabehnutej školy a nakoniec sa aj on poddá a prispôsobí sa. Mýlil som sa. Stačia na to dve veci. Vedenie, ktoré je chápavé a „divný učiteľ“.

Hodinu fyziky, založenú na pokusoch a bádaní, zase odprezentoval Jozef Beňuška, učiteľ ocenený Európskou fyzikálnou spoločnosťou za prínos vo výučbe fyziky a finalista ocenenia Učiteľ Slovenska 2018. ,,Veľa sa rozpráva v školstve o neslobode. Že sú učitelia neslobodní a existuje Štátny vzdelávací program, ktorého sa musia držať. Ja sa však považujem za slobodného učiteľa. Ja si urobím takú hodinu, ako ja uznám za vhodné. Som schopný a ochotný na vyučovanie pripraviť materiály a pomôcky, venovať tomu mnoho voľného času a verím, že to robím dobre,“ doplnil Jozef Beňuška z Gymnázia Villiama Paulinyho-Tótha v Martine.

“Chceme, aby naše deti vyrastali v podnetnom prostredí, ktoré ich pripraví na spokojný a úspešný život. Naše školstvo sa preto musí zmeniť - deti musíme inšpirovať, rozvíjať a chystať na budúcnosť a všetky zmeny, ktoré prídu. Dôležité informácie musia získavať objavovaním či učením sa z chýb s podporou kvalitných učiteľov, ktorí budú pre ne aj ľudským vzorom. Memorovanie nadiktovaného učiva ich na budúcnosť nepripraví,” uvádza Hipš na svojom webe www.jurajhips.sk venovanom návrhom na zmeny v rezorte školstva.

pic
Foto: jurajhips.sk 

Marec 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
-
-
-
-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
-
-
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]