Autor textu: TASR
03.10.2019

Nemčinári a germanisti žiadajú posilniť výučbu druhého cudzieho jazyka

 Zdôrazňujú aj nevyhnutnosť zabezpečiť kvalifikovaných učiteľov cudzích jazykov.

Foto: TASR

Bratislava 03.10.2019 (TASR)

Komunikačné zručnosti sú považované za jedny z kľúčových v európskej vzdelávacej politike, preto je vzdelávanie na princípe viacjazyčnosti transverzálnou kompetenciou. Upozornili na to zástupcovia Spoločnosti učiteľov nemeckého jazyka a germanistov Slovenska (SUNG), ktorí tému jazykovej rozmanitosti v slovenskom vzdelávaní otvorili aj pri príležitosti tohtotýždňového Európskeho dňa jazykov (26. 9.).

      SUNG požaduje v kontexte podpory viacjazyčnosti hodinové posilnenie druhého cudzieho jazyka v štátnom vzdelávacom programe. "Myslíme si, že by mal byť druhý cudzí jazyk na školách s vyučovacím jazykom slovenským povinný. Takýmto spôsobom by sa neznížila ani výstupná jazyková úroveň u žiakov v povinnej angličtine v prípade, že si ju žiaci vyberú na druhom stupni základnej školy," uviedli.

      Na potrebu vyučovania aspoň dvoch cudzích jazykov na slovenských školách poukazujú aj v kontexte faktu, že Slovensko je súčasťou schengenského priestoru s voľným pohybom osôb. "Model materinský jazyk a dva cudzie jazyky na školách môže napomôcť k dobrým susedským vzťahom, keď sa žiaci učia napríklad jazyk susednej krajiny," konštatujú zástupcovia iniciatívy učiteľov nemeckého jazyka a germanistov.
​​​​​​​
      Zdôrazňujú aj nevyhnutnosť zabezpečiť kvalifikovaných učiteľov cudzích jazykov, disponujúcich vysokou jazykovou kompetentnosťou. "Legislatívny rámec pre vyučovanie nastavujú politici. Realizáciu rámcových podmienok na vyučovanie cudzích jazykov je však potrebné zabezpečiť v kooperácii s pedagogickými fakultami a garantmi učiteľských študijných programov," dodávajú.

Apríl 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]