Autor textu: TASR
10.12.2019

Záškoláctvo nebrzdí vyučovanie vôbec alebo len veľmi málo

Tvrdia riaditelia škôl.

Foto: Ilustračné foto TASR

Bratislava 10.12.2019 (Skolske.sk)

Záškoláctvo žiakov a vymeškávanie hodín študentov podľa riaditeľov škôl nebrzdí vyučovanie vôbec (26 percent) alebo len veľmi málo (42 percent). Vyplýva to z výsledkov dotazníka štúdie PISA 2018 zverejnených v Národnej správe PISA 2018.

      Žiaci v školách, kde podľa dotazníkov záškoláctvo vôbec neovplyvňuje vyučovanie, dosiahli signifikantne vyššie skóre, ako žiaci v školách, kde riaditelia škôl pozorujú ovplyvňovanie vyučovania záškoláctvom žiakov veľmi málo, do určitej alebo do značnej miery.

      "V porovnaní s predchádzajúcim cyklom štúdie PISA nedošlo k výrazným zmenám vo vnímaní záškoláctva riaditeľmi škôl a jeho vplyvu na vyučovací proces. Ako pozitívne sa javí zvýšenie skóre (75 bodov) žiakov v školách, ktorých riaditelia sa vyjadrili, že vyučovanie žiakov je do značnej miery brzdené záškoláctvom žiakov, v porovnaní s rokom 2015," uvádza sa v národnej správe.

      Vymeškávanie hodín žiakmi je ďalší z faktorov, ktorý by mohol mať negatívny vplyv na kvalitu vyučovania. Z dotazníka vyplýva, že iba päť percent riaditeľov škôl sa vyjadrilo, že vyučovanie v ich škole vôbec neovplyvňuje vymeškávanie hodín žiakmi. Výkon žiakov v týchto školách je porovnateľný s výkonom žiakov v školách, kde riaditelia uvádzajú, že vymeškávanie hodín žiakmi len veľmi málo brzdí vyučovanie (34 percent odpovedí riaditeľov škôl).
​​​​​​​
      Z výsledkov vyplýva, že priemerný výkon žiakov v čitateľskej gramotnosti v školách, kde je vyučovanie ovplyvňované vymeškávaním hodín do určitej alebo do značnej miery, je signifikantne nižší, ako v školách, kde tento jav riaditelia nepozorujú.

Apríl 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]