Autor textu: TASR
23.01.2020

Slovenské školstvo dostalo od verejnosti vysvedčenie. Neprospelo

Prieskum o vývoji školstva objednalo PS/SPOLU.

Foto: Agentúra Focus pre PS-Spolu

Bratislava 23.01.2020 (TASR)

Za najväčší problém slovenského školstva považujú Slováci nedostatočne premyslené zmeny v systéme (43 percent), nevhodné učebnice (30 percent) a nedostatočnú technickú vybavenosť (29 percent). Vyplýva to z prieskumu, ktorý zrealizovala agentúra Focus v decembri 2019 na vzorke 1008 respondentov na objednávku koalície mimoparlamentných strán PS-Spolu.

      "Našťastie si už aj veľká časť verejnosti uvedomuje, že školstvo nemôže byť zanedbávaným rezortom, ale musí byť politickou prioritou," uviedla sociologička Oľga Gyárfášová, ktorá bola v roku 1997 garantkou podobného výskumu o školstve. V súčasnosti si 16 percent respondentov myslí, že slovenské školstvo sa vyvíja dobrým smerom, 38 percent že zlým a 42 percent tvrdí, že slovenské školstvo prešľapuje na mieste.

      V prieskume respondenti tiež hodnotili dôležitosť a napĺňanie rôznych zručností, ktoré škola u žiakov rozvíja. Za najdôležitejšie považovali schopnosť orientovať sa v každodennom živote, všeobecné vzdelanie a rozhľad, ako aj aktívne ovládanie cudzích jazykov. Všetkým trom priradilo hodnotenie „veľmi dôležité“ okolo 70 percent respondentov. Len 11 percent respondentov uviedlo, že sa základné a stredné školy dostatočne venujú schopnosti žiakov, orientovať sa v každodennom živote.



​​​​​​​

Apríl 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]