Autor textu: Vladimír Bačišin
13.03.2020

Abeceda ekonomiky - koncepcie marketingu

TASR prináša seriál - základné informácie o ekonomike.

Foto: www.pexels.com

Bratislava 12.03.2020 (Skolske.sk)

Koncepcia  marketingu je  vedecky podložený plán, či porjekt organizovania činností vo všeobecnosti a / alebo marketingových aktivít, ktorý je založený na osobitnej vedúcej myšlienke, účinnej stratégii a nevyhnutných operačných nástrojoch na podnikanie s cieľom dosiahnuť výsledky stanovené strategickým plánom podniku. Ich cieľom je spokojnosť zákazníkom.
V marketingovej teórii sa tradične rozlišujú tieto marketingové koncepty, ktoré sa vyvíjali so zmenou hospodárskej situácie.

Výrobná koncepcia je založená na predpoklade, že spotrebitelia budú mať prospech z výrobkov, ktoré sú široko distribuované a cenovo dostupné, a preto by sa riadenie malo zamerať na zlepšenie výroby a zvýšenie efektívnosti distribučného systému.

Koncepcia zlepšenia produktu  je založená na skutočnosti, že spotrebitelia prejavia záujem o výrobky ponúkajúce najvyššiu kvalitu, najlepší výkon a vlastnosti, a preto by organizácia mala sústrediť svoju energiu na neustále zlepšovanie produktu.

Koncepcia zintenzívnenia obchodného úsilia, či predaja alebo koncepcia predaja je založená na skutočnosti, že spotrebitelia nebudú kupovať tovar spoločnosti v dostatočnom množstve, ak nevynaložia dostatočné úsilie v oblasti marketingu a propagácie.

Marketingový koncept  je založený na skutočnosti, že kľúčom k dosiahnutiu cieľov organizácie je určiť potreby a požiadavky podmienených trhov a zabezpečiť požadovanú spokojnosť efektívnejším a produktívnejším spôsobom ako konkurenti. Predmetom marketingového konceptu nie je produkt, ale zákazníci spoločnosti s ich potrebami a požiadavkami. Spoločnosť zároveň dostáva zisky vytváraním a udržiavaním spokojnosti zákazníkov.

Koncept sociálno-etického marketingu, alebo spoločenského marketingu,  vychádza zo skutočnosti, že úlohou spoločnosti je zisťovať potreby, potreby a záujmy cieľových trhov a zabezpečiť požadovanú spokojnosť efektívnejším a produktívnejším spôsobom, ako konkurenti, pri súčasnom zachovaní a posilnení pohody spotrebiteľov a spoločnosti v všeobecný.
​​​​​​​
Táto koncepcia bola vytvorená relatívne nedávno, keď sa dospelo k záveru, že koncepcia čistého marketingu nie je dostatočná z hľadiska ochrany životného prostredia, nedostatku prírodných zdrojov a množstva ďalších sociálnych a etických problémov. Koncept čistého marketingu v konečnom dôsledku nerieši problém možných konfliktov medzi potrebami kupujúceho a jeho dlhodobým blahom. Koncept sociálno-etického marketingu vyžaduje rovnováhu troch faktorov: zisky spoločnosti, potreby nákupu a záujmy spoločnosti.

Apríl 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]