Autor textu: Eliška Trpíšková
25.03.2020

Recenzia na knihu Nájdem si ťa od Joanny Connors

Knihy vydavateľstva Absynt majú naozaj niečo do seba.

Bratislava 24.03.2020 (Skolske.sk)

Patria medzi moje obľúbené už len kvôli faktu, že ide o reportáže založené na skutočných udalostiach. Vždy som bola fanúšičkou kníh, ktoré majú príbeh založený na skutočných udalostiach. Dej si tak vždy môžem lepšie predstaviť a cítim, že mi nikto „nevnucuje“ do hlavy tie vymyslené príbehy, ktoré nemajú v sebe ani štipku pravdy a hneď je nám jasné, že by sa v skutočnosti nikdy neodohrali.

​​​​​​​Tentokrát som siahla opäť po knihe vydavateľstva Absynt s názvom Nájdem si ťa. Kniha bola vydaná v roku 2017 a z angličtiny ju preložil Milan Kopecký. Autorkou je americká novinárka a spisovateľka Joanna Connors, ktorá spolupracovala s rôznymi periodikami ako Los Angeles Times, Chicago Tribune či Glamour a za knihu Nájdem si ťa získala cenu Dart Award od Columbia University za „úchvatné odkrytie vlastnej životnej traumy.“Joanna Connors sa v knihe vracia o dvadsať rokov naspäť a odkrýva svoje životné tajomstvo plné násilia a zneužitia. Verejne začína rozprávať o svojich pocitoch a emóciách, ktoré v sebe dlho ukrývala. V jej osobnej reportáži sa stretneme so všetkými detailmi príbehu a dokonca sa staneme svedkami vyšetrovania, ktoré autorka začala na vlastnú päsť. Ide o silný príbeh, ktorý chytí za srdce nejednu ženu a nadobudneme pocit, že autorka rozpráva príbeh len „pre nás.“ Nechcem ale povedať viac, keďže zvedavým čitateľkám by som prezradila hlavnú myšlienku príbehu a kniha by stratila svoje „čaro.“Joanna Connors zažila v pomerne mladom veku traumu, s ktorou sa dlho nevedela vyrovnať. Nepríjemný zážitok a výčitky svedomia ju trápili niekoľko rokov a vysvetľuje, že sa ich jednoducho nevedela zbaviť. Situácia zasiahla jej prácu, jej rodinu a najmä jej psychiku.  Knihu napísala so zámerom pomôcť ženám, ktoré prežívajú podobnú skúsenosť ako ona a verí, že prostredníctvom vlastných skúseností motivuje o probléme hovoriť a nedusiť ho v sebe. A najmä, vyzýva všetky čitateľky, aby prekonali svoj strach.Kniha sa číta bez akýchkoľvek problémov a je formálne veľmi prehľadne zorganizovaná. Dej sa krásne stupňuje a každá kapitola vo vás zanechá mnoho otáznikov, ktoré sa pomaly začnú jeden po druhom objasňovať. Na konci príbehu vám padne kameň zo srdca a vďaka priznaniu autorky pocítite i vy akúsi úľavu.Obdivujem všetky ženy, ktoré sa otvorili a dokážu hovoriť o zložitých životných situáciách jednoducho. Zaslúžia si pochopenie a najmä vieru v lepší zajtrajšok. Joanna Connors je pre mňa príkladom silnej ženy, ktorá sa napriek všetkému, čo sa jej prihodilo nevzdala a žije aj naďalej normálny plnohodnotný život.

Apríl 2024

Po
Ut