Autor textu: TASR
29.04.2020

Ambrela očakáva od B. Gröhlinga spoluprácu v oblasti globálneho vzdelávania

Okrem aktuálnych výziev, akými sú výučba na diaľku či vzdelávanie vo vylúčených komunitách, sú tu však podľa platformy aj výzvy dlhodobého charakteru. 

Na archívnej snímke minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling, FOTO TASR - Jaroslav Novák 

 Bratislava 29. apríla (TASR) - Vzdelávanie ku globálnemu občianstvu naďalej patrí medzi významné nástroje na podporu kritického myslenia a aktívneho občianstva v globalizovanom svete. Platforma rozvojových organizácií Ambrela dlhodobo spolupracuje s ministerstvom školstva na rozvoji tejto oblasti. V uplynulých dňoch zaslala novému ministrovi školstva, vedy, výskumu a športu Branislavovi Gröhlingovi (SaS) list v záujme pokračovania konštruktívnej spolupráce. TASR o tom informovala komunikačná manažérka platformy Ambrela Boba Markovič Balúchová.
      
Podpora globálneho vzdelávania je jedným z najdôležitejších okruhov práce Platformy rozvojových organizácií Ambrela, ktorá združuje 27 organizácií na Slovensku. Vďaka programom a projektom vzdelávania ku globálnemu občianstvu majú členské organizácie Ambrely zásah na vyše 800 základných a stredných školách, ako aj na univerzitách. "S ministerstvom školstva, ako gestorom témy globálneho vzdelávania na Slovensku, ako Ambrela spolupracujeme. Veríme, že po nástupe novej vlády a nového ministra školstva bude túto spoluprácu možné ďalej rozvíjať," vysvetlil expert Ambrely na vzdelávanie ku globálnemu občianstvu Jakub Žaludko.
      
Celá spoločnosť, ako aj oblasť školstva v súčasnosti čelí kríze, súvisiacej s pandémiou nového koronavírusu. Okrem aktuálnych výziev, akými sú výučba na diaľku či vzdelávanie vo vylúčených komunitách, sú tu však podľa platformy aj výzvy dlhodobého charakteru. "Je nám jasné, že rozvoj kvality vzdelávania v našej krajine teraz pravdepodobne nie je pre novú vládu prioritou. Avšak veríme, že v nasledujúcich štyroch rokoch budeme v spolupráci s novým ministrom schopní globálne vzdelávanie zaradiť medzi priority úsilia modernizovať náš školský systém," uviedol Žaludko.
      
Analýza stavu globálneho vzdelávania na Slovensku, vypracovaná členskými organizáciami Ambrely v minulom roku, poukázala napríklad na to, že vzdelávanie ku globálnemu občianstvu nie je v slovenskom školstve poňaté systematicky. To bráni jeho ďalšiemu rozvoju. Na daný stav by malo podľa platformy ministerstvo školstva reagovať. Preto Ambrela zaslala ministrovi školstva list so žiadosťou o stretnutie a s návrhmi opatrení na zlepšenie súčasného stavu. "V liste apelujeme na ministra, aby jeho rezort zapracoval vzdelávanie ku globálnemu občianstvu do slovenského vzdelávacieho systému a inštitucionálne ho podporoval, a tiež, aby zapracoval opatrenia pre rozvoj globálneho vzdelávania do akčného plánu Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania. Takisto ministrovi navrhujeme, aby zriadil fond na podporu neformálneho vzdelávania a každoročne alokoval finančné prostriedky na grantové výzvy zamerané aj na vzdelávanie ku globálnemu občianstvu," uzavrel Žaludko.

Apríl 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]