Oficiálny portrét prezidenta SR je možné objednať TU
Autor textu: TASR
25.09.2024

Salón technológií v Bratislave predstavil trendy v digitalizácii vzdelávania

Na podujatí predstavili aj národný projekt Digitálna transformácia vzdelávania a školy, ktorý má pomocou školských digitálnych koordinátorov zabezpečiť kvalitné využívanie digitálnych technológií v školách.

Ilustračné foto. Foto: TASR - Alexandra Moštková

Bratislava 25. septembra (TASR) - Budúcnosť vzdelávania s umelou inteligenciou bola téma stredajšieho celodenného podujatia v Bratislave s názvom Salón technológií. Pedagógovia a riaditelia škôl sa tam mohli oboznámiť s novými trendami v digitalizácii vzdelávania.
        
"Dnešné podujatie sme špecificky cielili na pedagógov stredných odborných škôl, digitálnych koordinátorov, ktorí v školách pôsobia a manažmenty škôl, pretože s potrebami rastúcej digitalizácie školského prostredia je nevyhnutné stále sa zoznamovať s novými technológiami, poznať ich možnosti aj úskalia, ktoré prinášajú," uviedla pre TASR Ľubica Gallová zo Štátneho inštitútu odborného vzdelávania (ŠIOV) s tým, že okrem umelej inteligencie možno vo vzdelávaní využiť široké spektrum technológií, ktoré sa navzájom dopĺňajú.
        
Na podujatí predstavili aj národný projekt Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu), ktorý má pomocou školských digitálnych koordinátorov zabezpečiť kvalitné využívanie digitálnych technológií v školách. "Školský digitálny koordinátor je pedagogická pozícia. Mal by to byť človek, ktorý vie identifikovať silné a slabé stránky školy a spolu s vedením školy nastaviť víziu digitálnej transformácie. To znamená, že napríklad vie prísť na hodinu na návštevu a spolu s učiteľom nastaviť, ako bude digitálnu technológiu používať," uviedla Veronika Hubeňáková, ktorá vedie projekt DiTEdu.
        
Minulý rok cez projekt DiTEdu vyškolili asi 700 školských digitálnych koordinátorov, ktorí pravidelne dostávajú materiály s novými témami, ktoré ďalej šíria vo svojich školách. Problémom slovenského školstva je podľa Hubeňákovej to, že digitálny koordinátori, ale aj iné podporné funkcie v školách, ako sú špeciálni pedagógovia, asistenti či školskí psychológovia, nemajú stabilitu v školách, pretože sú často financovaní cez rôzne projekty. Učitelia sú potom preťažení z nárokov, ktoré na nich súčasný školský systém kladie.
        
Hubeňáková zdôraznila, že digitálna transformácia v spoločnosti sa nedá zastaviť, a preto je potrebné tejto situácii prispôsobiť aj školstvo. "Potrebujeme zareagovať na digitalizáciu, jednak na potenciál, ktorý prináša a na druhej strane na jej výzvy. Potrebujeme minimalizovať riziká. Potrebujeme ochrániť deti a pripraviť ich na život v digitálnej dobe, aby si na seba dávali pozor," doplnila Hubeňáková.
        
Organizátormi podujatia boli ŠIOV v spolupráci s Ministerstvom školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR a ďalšími partnermi.

Október 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
-
-
-
Napíšte nám [email protected]