Bratislava 30. júla (TASR) - Mnohé stredné odborné školy (SOŠ) na Slovensku vnímajú prínos trasovania ich absolventov a chcú v ňom pokračovať. Vyplýva to zo správy, ktorú publikoval Štátny inštitút odborného vzdelávania (ŠIOV). Správa zahŕňa skúsenosti v prvom roku od spustenia projektu trasovania absolventov či počet zapojených škôl. Odpovedalo 209 škôl zo všetkých krajov Slovenska. TASR o tom informovala Gabriela Budayová z inštitútu.
„Trasovanie si školy osvojujú postupne - ako každá nová aktivita vyžaduje čas, pochopenie zmyslu a vnútorné nastavenie školy,“ uviedla projektová manažérka Ľubica Gállová. Z prieskumu vyplynulo, že školy vítajú podporu formou webinárov a webstránky. „Z odpovedí škôl je zrejmé, že si vážia možnosť diskusie, výmenu skúseností, aj zdieľanie konkrétnych riešení - chceme preto tieto prvky posilniť,“ doplnila analytička Ľuba Habodászová.
V správe sú zahrnuté aj konkrétne vyjadrenia škôl. Mnohé z nich vnímajú už teraz trasovanie ako zmysluplnú aktivitu. Okrem samotnej miery zapojenia škôl sa správa podľa Budayovej venuje aj širším súvislostiam. Napríklad tomu, ako školy pracovali s výsledkami spätnej väzby od absolventov, či udržiavajú kontakt s bývalými žiakmi prostredníctvom absolventských klubov a aké odporúčania by poskytli pre zlepšenie podporných aktivít projektu.
Správa o realizácii aktivít - trasovanie absolventov vznikla ako výstup národného projektu Zavedenie manažérstva kvality v OVP a vzdelávaní dospelých, ktorý realizuje ŠIOV. Z dokumentu vyplýva, že na jeseň minulého roka sa na národnom zbere dát zúčastnilo 88 škôl. Dôvodmi nezapojenia boli najčastejšie nedostatočné personálne kapacity, chýbajúce emailové kontakty na absolventov alebo nevedomosť o samotnej aktivite. Podobné prekážky školy uvádzali aj pri realizácii vlastných školských dotazníkov, do ktorých sa zapojilo 70 škôl.